Atat de mare sunt!

Lilypie Kids Birthday tickers

vineri, 3 octombrie 2014

Istanbul - ziua 2 - partea a doua

Dupa ce ieri am bifat: Moscheea Albastra si Hipodromul azi continui cu ziua doi la Istanbul
 
Reiau programul zilei:
De la ora 9:00 - Tur pietonal cu ghid local: Moscheea Albastra, Palatul Topkapi , Muzeul Sfanta Sofia si Hipodromul
Dupa amiaza timp liber - shopping in Marele Bazar.
Seara turceasca ce include: transport, cina cu bauturi si program artistic.


Muzeul Sfanta Sofia sau Hagia Sophia a fost catedrala Patriarhiei de Constantinopol, apoi moschee, astazi muzeu


Taxa de intrare 30 lire.
Se pot face poze

Sfanta Sofia impresioneaza prin marimea sa si prin mozaicurile crestine. Eu va sugerez sa cititi un ghid detaliat inainte despre ce urmeaza sa vizitati si sa-i acordati moscheei mai mult de 30 de minute cat am avut noi si din care cam jumatate l-am pierdut la magazinul de suveniruri. 


 









Palatul Topkapi

Taxe de intrare 
     30 lire - Palat si Sf Irene.
     15 lire - Harem.
     20 lire - Sf Irene daca nu vreti sa vizitati si palatul.
Se pot face poze dar nu in toate incaperile.

Palatul a fost inceput de catre Mehmet II Cuceritorul si a servit timp de aproximativ 400 de ani drept resedinta a sultanilor Imperiului, pana cand resedinta a fost mutata in Palatul Dolmabahce.


Fata de Sfanta Sofia, aici am fost pregatita cu informatii despre turul palatului, stiam in fiecare curte ce se viziteaza si cam ce vom gasi inauntru. Adica am descarcat de pe site-ul lor traseul vizitabil. Vreau sa spun ca nu doar 1-2 persoane m-au intrebat de unde am achizitionat listele cu turul.

De la poarta palatului ghidul roman ne-a lasat pe mana ghidului turc, care ne-a dus glont la sabia lui Stefan cel Mare dupa care si-a luat voios la revedere. Dar despre ghizi si prestatia lor vobim in alta zi.

Aici am putut sta cat am vrut sau mai bine zis cat ne-au tinut picioarele intrucat pana la ora 20:00 nu mai aveam altceva notabil in program. Ne-am petrecut prin palat vreo 3-4 ore si nu ne mai saturam. As mai face o excurie la Istanbul doar ca sa mai vad o data palatul Topkapi, dar pe indelete. Poate 3-4 zile mi-ar fi suficiente.

Inca de la intrare va puteti face poze  imbracati in sultani si cadane. In cele patru curti se viziteaza mai multe incaperi unde sunt expuse diferite obiecte, vesminte, bijuterii, ceramica dar si mult disputata discutata sabie a lui Stefan cel Mare!
Noi am terminat turul pe la 16:30 iar ei inchideau la 16:45.

In continuare aveam timp liber sau shopping in Marele Bazar. Desi abia ne mai taraiam picioarele am ales sa mergem pe jos pana la Hotel si sa evitam bazarul despre care ni s-a spus ca inchide la 18.00 plus ca de la ora 20.00 incepea Seara Turceasca. Am facut vreo doua ore si nu neaparat de la oboseala ci de la cascat ochii in stanga si in dreapta si iar stanga si iar dreapta. Cu toate astea in zilele urmatoare cand mai trecam pe acolo erau foarte multe locuri care parca aparusera din senin, asa de atente am fost :)).























Seara turceasca.
  - include: transport, cina cu bauturi si program artistic.
Pret: 35 euro - daca se comanda din Romania cu minim 21 de zile inainte de plecare
         45 euro - daca te hotarai dupa.
Transport - n-a fost nevoie intrucat ne-am deplasat 3 minute pe jos pana la restaurantul unde avea loc evenimentul.
Am intrat in restaurantul Gar si ne-am asezat la o masa langa scena. De cum ne-am asezat au venit cu aperitivele. Pana am terminat aperitivele sala s-a umplut si scena s-a animat.
Programul artistic a constat in dansuri anatoliene (3 barbati si 3 femei), dansuri orientale (3 fatuci), dansuri caucaziene - 3 barbati care dansau si inca 2 cu instrumente muzicale, iar la final am avut parte de un Professional Potpourri Show. Adica la final a venit o doamna pe scena care a cantat in toate limbile celor de la masa: Araba, Japoneza, Rusa, Engleza, Germana, Indiana, Romana, etc si in timp ce canta, reprezentantii tarii respective erau invitati pe scena sa danseze si sa cante si ei.In romana a cantat Trandafir de la Moldova si inca una, nu-mi amintesc acum ce. La sfarsitul reprezentatiilor, atat cei de la dansuri anatoliene cat si cei de la cauzaciene au invatat pe cine a dorit cativa pasi din dansul respectiv.

Mancarea a fost foarte buna. Un  aperitiv rece, un fel principal cald si un desert. Indestulator pentru 3,5 ore de distractie. De baut am avut pe masa apa plata 1.5 litri la 4 persoane si se putea comanda la ospatar la alegere o singura bautura de persoana dintre bere, vin alb sau vin rosu.

Distractia s-a terminat pe la 23:30.


  

  



  

 


Cam atat din ziua 2, revin curand cu ziua 3.

Un comentariu: